Niektorí ministri Ficovej vlády sú mi sympatickí, u iných sa neviem dočkať ich odchodu. Minister Drucker nepatrí ani do jednej z týchto skupín, oceňujem, že je pomerne dobrý menežér, človek sa za neho nemusí hanbiť a ministerstvo pod jeho vedením nečelí žiadnym škandálom. Ale v jednej veci totálne zlyháva. A tá má názov inklúzia. Najlepšie by bolo, keby on a pár jeho najbližších prisluhovačov a pritakávačov strávili minimálne mesiac na vyučovaní v rómskej škole, ideálne by bolo , aby sa sami aktívne zapojili do vyučovacieho procesu, prípadne sa na ten proces pozerali skrytou kamerou. Až vtedy po zážitkoch na vlastnej koži by videli, čo sa vlastne v školstve deje.
Momentálne to vyzerá tak, že minister chce donútiť rodičov, aby dávali deti do takých škôl, do akých ich dávať nechcú. V súčasnosti ak rodič žije v obci, kde rómske deti tvoria väčšinu, buď zapíše dieťa do tejto školy alebo si vyberie školu v inej obci či meste. Minister však chce, aby rodičia už nemali na výber. Ja som presvedčená, že na tomto si Tomáš Drucker vyláme zuby. V praxi by to narazilo na taký odpor, že by nakoniec musel ustúpiť. Biele deti v triede, kde Rómovia tvoria väčšinu? Čosi o tom viem. Nepredstaviteľná škodlivá hrôza! Inklúzia by možno mala zmysel, keby existoval veľký počet pedagogických či špeciálnych asistentov , ktorí by sa maximálne mohli venovať zaostávajúcim deťom zo znevýhodneného prostredia. Ale aj keby tých asistentov bolo dosť, treba na rovinu povedať, že takí žiaci výrazne narušujú vyučovací proces. Iste, bojíme sa toho, čo nepoznáme. Na vlastnej koži som mala možnosť poznať rómskych žiakov, zistila som, že málo podnetné prostredie je na vine, že aj talentované deti skončia len základnú školu. Mnohé sú šikovné a zaslúžia si šancu, no nedostanú ju spôsobom, že k nim niekto nasilu nasáčkuje biele deti. Skôr tie rómske treba porozdeľovať, aby neboli spolu a mali motiváciu sa učiť od lepších. Samozrejme, porozdeľovať len také, s ktorými je možné pracovať a nie také, ktoré patria do špeciálnych škôl. Tu pomôžu systémové zmeny a školstvo je len jednou časťou týchto zmien. Rómsky problém treba riešiť rázne, no spravodlivo. Podľa Druckera by nemali rómske deti končiť v špeciálnych školách. Lenže mnohé do normálnych nepatria a majú navyše aj poruchy správania. Preto sa proti ministrovým zásahom búri verejnosť- rodičia, učitelia, psychológovia a experti na vzdelávanie. Preto sa podpisujú petície. Je dobré, že učitelia a školskí psychológovia sa už neboja nahlas kritizovať škodlivú inklúziu , vývoj ide dopredu, pred pár rokmi to ešte nebolo možné, ak si vyslovil kritický názor, bol si za rasistu. Tomáš Drucker a mnohí tam hore nerozumejú rómskej problematike, nechcú pochopiť, že deti z osád potrebujú špeciálny prístup, špeciálne školy alebo špeciálne triedy. Pokusmi s ich „integráciou“ im ubližujeme, lebo budú nutne zaostávať. Hoci boli tlaky zhora na psychológov, aby deti z osád neposielali do špeciálnych škôl, psychológovia sa už prestali báť a ozývajú sa. Nie je možné, aby sme tu mali parazitov, na ktorých doplácajú slušní ľudia. Škola nemôže nahradiť chýbajúcu výchovu zo strany rodičov. Nie je možné ďalej pestovať systém, ktorý dovoľuje Rómom ignorovať svoje povinnosti vo výchove a využívať deti ako zdroj príjmu od štátu.
A ešte by som povinne umiestnila deti všetkých... ...
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ...
domnievam sa, že druckerova taktika ani nie... ...
+++ ...
Celá debata | RSS tejto debaty